Oldalak

2018. október 19., péntek

Az évszak slágere - Sütőtök pite, ditásan | LifeStyle-Art

Amerikában az őszi ünnepek nélkülözhetetlen desszertje, a finom sütőtök pite. Nemrég én is kedvet kaptam az elkészítéséhez, de egy kicsit variálva az eredeti recepten, a diétás verzióját sütöttem meg.


Forrás: https://hu.pinterest.com/pin/360639882656869840/


Személy szerint én nagyon szeretem ezt a zöldséget, és nem csak azért, mert most divat sütőtököt enni, hanem nekem tényleg ízlik. Anyukám szerint, már babakoromban is csak ezt voltam hajlandó megenni, az almapürén kívül. Nem véletlen, hogy az Étkezz tudatosan sorozatom első része is, erről a növényről szólt. Viszont ne húzzuk tovább az időt, mutatom a receptet.

Ami kell hozzá:


340 g teljes kiőrlésű liszt
200 g jó minőségű vaj vagy kókuszzsír
1 dl víz
1 csipet só
1 ek xilit vagy méz
850 g sütőtök
350 ml habtejszín (növényi vagy laktózmentes)
1 csipet só
3 db tojás
1 db tojássárgája
1 tk mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítés:

  • A sütőtököt körülbelül 4 darabra vágjuk, majd a sütőbe tesszük és addig sütjük, amíg teljesen puha nem lesz, így a héját is könnyebb lesz eltávolítani.
  • A pitetésztát a lisztből, a vajból, a mézből és a sóból összeállítjuk, és csak annyi vizet öntünk hozzá, hogy összeálljon.
  • A kinyújtott tésztát piteformába helyezzük. Körülbelül 20 percig sütjük.
  • A tökből pürét készítünk, hozzáadva a fűszereket, a felvert tojásokat, ízlés szerint édesítőt, sót és végül a habtejszínt.
  • A tölteléket beleöntjük a tésztába, és a kettőt együtt újrasütjük, körülbelül 45 percig, 160 fokon.
  • Miután kivettük a sütőből, várjunk egy kicsit amíg hűl, és csak utána szeleteljük fel.

Jó étvágyat kívánok!

Remélem hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést, és néhányan kipróbáljátok majd ezt a receptet! Szeretettel várom az elkészült "alkotásokról" a képeket. Köszönöm, hogy itt voltatok! Szép napot!
Üdv: Adrienn

Addig is találkozzunk facebookon és instagramon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése